Konst, utflykt och umgänge, bättre kan det knappast bli.

En vecka som kantades av en utebliven lön avslutades med en helg som var bra, bra, bra med några dagars påtvingad ledighet.

I fredags åkte jag och min mor till Nacka Forum för första gången på flera år, för att konstatera att det fortfarande är ett tråkigt och oinspirerande shoppingcentrum. Efter det åkte vi genom tunneln till Nacka Strand för att gå på David LaChapelles fotokonstutställning och ja, den var helt underbar! Överdrivet många foton i olika stora format, kända och okända modeller och motiv. Bilderna bar på väl genomtänkta budskap som ofta lös igenom. Mycket naket som aldrig var i närheten av att vara erotiskt, som det ofta kan bli när man t.ex. fotar Pamela Andersson naken. Det var iaf kul att gå på utställningen och jag skulle nästan behöva ett till besök för att känna mig färdig med den.
På kvällen var det grillning hos Simon, supergott. Det går rykten om att Helena och Max badade i Ösby Träsk på vägen hem...


Igår, lördag ringde väckarklockan 5 a.m. det var utflyktsdags och målet var att se någon bäver som bor i Ösby Träsk. Det har länge legat ett stort bäverbo mittemot våra gamla badplatser, men jag själv har aldrig sett någon som bor där, fast man vet att det finns liv, eftersom det ligger många nyfällda träd runt sjön. Det blev en otroligt fin morgon, sjön var helt spegelblank och dimma låg länge kvar runt oss. Förhoppningen om att se den ganska skygga bävern var hög, det går inte att gå in med någon annan inställning. Och efter 45 minuters väntan kom han simmande, fast ganska långt bort. Det hann bli spännande för att vi var inte helt säkra på om det var en bäver eller en fågel men efter en stunds resonerande så kom vi fram till att det var bävern och att vi skulle gå till honom och se vad han höll på med. När vi kom fram såg och hörde vi hur han satt i vattnet på en gren och gnagde. När vi bara var ett par meter ifrån så upptäckte han oss och gled ljudlöst ner i vattnet och simmade hem igen. Det var en lyckad, vacker och spännande morgon som jag gärna kommer att plocka fram ur minnet då och då. Kvällen fylldes av god mat och spelkväll hemma hos Liina och Robin. Helbra dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0